• Gratis verzending vanaf € 35,-
  • Voor 12.00 uur besteld, morgen in huis
  • 30 dagen retourgarantie
  • 2 jaar productiegarantie
  • Klantenservice 0573 - 29 82 27

Parajumpers sale www.airbrushhenk.nl Parajumpers sale http://www.unifem.ch canada goose sale http://www.canadagooseoutlets.be https://www.gasinc.nl Canada Goose jas

Tips voor een gezonde lunch tijdens het overblijven!

Wat geven jullie de kinderen mee naar school? Het liefst natuurlijk een lunch zonder toegevoegde suikers, kunstmatige smaakstoffen en conserveermiddelen. Maar wat is gezond? En hoe zorg je ervoor dat kinderen het ook lekker vinden? Wij geven een paar tips:

Ga voor een afwisselende lunch

Wissel brood af met volkoren knäckebröd of ontbijtgranen zonder toegevoegde suikers. Aan de ontbijtgranen kun je halfvolle melk of yoghurt toevoegen. Wanneer je voor brood gaat, kies dan volkorenbrood of bruinbrood, hier zitten namelijk de meeste vezels in wat weer goed is voor de spijsvertering.

Geef voldoende drinken mee naar school

Het meeste vocht krijgen we binnen door te drinken, geef kinderen dus voldoende drinken mee, bijvoorbeeld in een schoolbeker. Het voedingscentrum geeft aan dat water of melk het beste gedronken kan worden (voor volwassen komt hier thee en koffie bij). Kinderen dienen rond de 1,4 L vocht per dag binnen te krijgen. Diksap is ook een goed drankje om mee te geven naar school, dit is namelijk gemaakt van puur fruit en vrij van toegevoegde suikers. Bij alle andere dranken is het verstandig om even op het etiket te kijken hoeveel toegevoegde suikers er in zitten.

school

Fruit is zeer geschikt als tussendoortje

Het voedingscentrum geeft aan dat kinderen tot en met 8 jaar dagelijks anderhalf stuk fruit moeten eten en vanaf 9 jaar 2 stuks fruit. Fruit kun je bijvoorbeeld meegeven als tussendoortje, je kunt het in stukjes door de yoghurt doen, maar tijdens de lunch kan het natuurlijk ook heel goed op brood of een cracker gegeten worden.

Zorg voor voldoende vitamine D

Hoe krijgt je kind voldoende vitamine D binnen? Zorg voor gevarieerd eten, laat hem of haar veel buiten spelen en geef als het nodig is extra Vitamine D. De Vitamine D tabletjes voor kinderen zijn klein en hebben een lekker zoet smaakje.

Leuke en vrolijke lunch: maak er een klein feestje van

Maak van de lunch een feestje! Door de lunch in creatieve vormpjes te maken ziet de lunch er leuk uit en aantrekkelijker om op te eten. Zo leer je kinderen op een leuke manier gezond te eten. Op Pinterest hebben wij afbeeldingen verzameld van originele lunchideeën. De meeste zijn gezond, maar er zitten ook een paar minder gezonde ideeën tussen, wat natuurlijk ook af en toe moet kunnen! Hieronder zie je een Campus lunchbox van Rosti Mepal gevuld met een leuke lunch in schattige vormpjes.

bento lunch

Misschien vind je dit ook leuk:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *