• Gratis verzending vanaf € 35,-
  • Voor 12.00 uur besteld, morgen in huis
  • 30 dagen retourgarantie
  • 2 jaar productiegarantie
  • Klantenservice 0573 - 29 82 27

canada goose jacke canada goose uk moncler outlet moncler online uk Canada Goose Tilbud Time Billig Canada Goose

Zes gezonde dorstlessers voor jouw peuter

kinderglas - rostimepalshop.nl

Natuurlijk wil jouw kleine man of kleine dame wel eens iets anders drinken dan melk, thee of water. Maar je wilt, ook heel natuurlijk, wel iets gezonds geven, zonder een overschot aan suikers of kleurstoffen.

Voor het overgrote deel van wat jouw kindje moet drinken heb je voldoende aan bovenstaande water, thee en melk. In totaal heeft je kindje per dag 6 tot 7 bekertjes drinken nodig, waarvan 2 bekertjes melk. Dat staat in totaal gelijk aan ongeveer 1 liter. Je kunt het beste water en thee geven, omdat hier helemaal geen suikers inzitten. In eigenlijk alle andere drankjes zitten suikers. Daarom is het beter dit soort drankjes slechts af en toe te geven.

In samenwerking met blijsuikervrij.nl, 2 Feel Better dieetadvies, minime.nl, chickslovefood.nl en kiind.nl geven wij je enkele tips!

Tip 01: voor de durfals: de groene monstersmoothie!

Voor de echte durfals is dit een echte aanrader! Deze monsterachtig lekkere smoothie zit boordevol gezonde dingen en is, ondanks de toegevoegde spinazie, heerlijk zoet van smaak. In de smoothie mix je kokoswater (of -melk) met spinazie, mango, sinaasappelsap en wat kokosrasp. Natuurlijk vind je hier fruitsuikers in terug, maar ook heel wat gezonde vitamientjes! Saskia, van blijsuikervrij.nl, legt je stap voor stap uit hoe je deze gave smoothie maakt. En ook haar peuterpuber van twee vindt hem onweerstaanbaar!

Tip 02: Drink in stijl met deze kindercocktailBlijsuikervrij geeft tips voor een stijlvolle alcoholvrije cocktail

Lekker, gezellig en perfect voor de kleine stijlicoontjes: deze kleine kindercocktail, ook een tip van Saskia. Je hebt slechts een paar ingrediënten nodig en bent binnen mum van tijd klaar. Wat gaat er in de cocktail: komkommer, limoen, ijsblokjes, een scheutje citroensiroop (zonder suiker) en water. Suikervrije citroensiroop is onder andere verkrijgbaar van het merk Cool Bear.

Doe een bodempje siroop in het glas. Voor twee stukjes limoen toe, en stamp deze aan met een pollepel of stampertje. Voeg dan een hoop ijsblokjes toe, en vul het glas aan met water of koolzuurhoudend water, voor een extra sprankelend effect!

Tip 03: Iedere dag anders met vers fruit in je water

Het lijkt net water, maar is toch anders. Het is net limonade, maar veel minder zoet. Met wat vers fruit in je water kun je eindeloos variëren in smaak. Een keer geen zin in fruit. Groente als komkommer geeft ook een heerlijke frisse smaak. Het Dieetadvies heeft als tip: doe eens een aardbei, stukje citroen of framboos in het water voor je kind, zo lijkt het net limonade. Extra leuk: dit lekkere drankje is natuurlijk niet alleen geschikt voor peuters, ook mama’s mogen hier van genieten!

Tip 04: Zelfgemaakte ijstheeChickslovefood - ijsthee van perzik

Lekker verfrissend en relatief gezond: zelfgemaakte ijsthee met perzik. De dames van chickslovefood hebben ‘m uitgeprobeerd en zijn enthousiast! De enige suikers in dit lekkere drankje zijn de natuurlijke suikers uit de perzik. Deze ijsthee is lekker zoet, dus jouw kleintje zal er vast van smullen.

Tip 05: A smoothie a day…

Wanneer je alleen het fruitsap van je stuk fruit gebruikt gooi je bijna al het zinvolle van het fruit weg. Gebruik je echter de hele vrucht, zoals het (online) magazine Kiind aangeeft, gebruik je het fruit een stuk zinvoller. Maak er dus eens een smoothie van. Voeg dan ook nog wat groente toe zoals sla, spinazie, boerenkool of wortel en je smoothie wordt echt wel gezond. Natuurlijk is ook dit best een aanslag op de tanden van jouw kleine, maar een glas per dag kan geen kwaad.

Tip 06: Stap af van het kraanwater

En geef kokoswater eens een kans. Deze snelle dorstlesser is gezond en lekker en bevat kokoswater in plaats van regulier kraanwater. Op Minime lezen we wat er in gaat: ananas, kokosnootwater, twee theelepels vers ananassap en twee muntbladeren. Kind kan de was doen! Dankzij de ananas wordt het drankje wat zoeter, waardoor het bijna een garantie is op succes!

Gegarandeerd een succes bij je peuter

Met bovenstaande zes tips hebben we je wat tips gegeven, mocht je jouw peuter eens iets anders willen geven dat water of thee. Niet alle bovengenoemde drankjes zijn suikervrij, maar gelukkig maakt dit ze niet direct ongezond. We zijn benieuwd of jij of je peuter één van de drankjes gaan proberen. Laat je het ons weten in een reactie?

Misschien vind je dit ook leuk:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *